Бъди с отворено съзнание…

DSCF3659_1-600x600

– Как е възможно и на какво основание си мислиш, че и те веднага са ни харесали? Ти наистина ли вярваш в това? – попитаме учуденият ми приятел, след като току-що се бяхме разминали с двете приказно красиви момичета. – И в разни други модерни глупости за чудесата на оптимистичното мислене. Това са само празни приказки, а реалността е винаги съвсем различна. –  допълни въпроса си той.

– Въпросът не е дали вярвам. Аз просто знам, че е така! Преди няколко месеца, изглеждах много по-зле от сега, а в мен се влюби едно момиче, чиято хубост и красота ще ми е трудно да ти опиша с думи. Беден ми е речникът за това, но истината е, че не очаквах подобно нещо и нямах никаква предварителна нагласа за това. Просто бях оставил всичко в Божите ръце и вярвах, че Той твори чудеса, и най-важното е, че аз бях готов да ги приема. Сега отново нищо не очаквам, но и напълно съм убеден, че е възможно красивото момиче, което видях преди малко, също да ме е харесало. Аз не отричам тази възможност и вероятността, колкото и да е малка, винаги съществува и ти също трябва да си готов да приемеш всеки възможен вариант. На мен ми е лесно да вярвам в тази възможност, защото това вече ми се е случвало и то съвсем скоро, а за теб е невъзможно само защото мислиш, че е така и за това не си готов да допуснеш и приемеш подобна възможност. Ще се опитам да ти го обясня и по друг начин, но първо ще ти задам един въпрос. Ако са ти необходими три литра вряла вода, нали няма да използваш тенджера, която събира само литър и половина, а ще вземеш една от 4 литра и спокойно ще напълниш в нея водата, която ти трябва?

– Е това е глупав въпрос! Съвсем ясно е, че ще напълня тенджерата от 4 литра.

– А какво ще направиш, преди да я напълниш?

– Какво да правя? Нищо няма да правя! Напълвам я, после я слагам върху огъня и чакам да заври водата. Това е!

– Не е това!

– Е?.. Кажи, какво съм пропуснал според теб?

– Забрави да махнеш капака на тенджерата! И не знам как я пълниш с 3 литра вода, когото е със затворен капак.

– Ти се майтапиш с мен!

– Напротив! Прекалено сериозен съм, но нека сега да заменим водата  или красивото момиче с една голяма сума пари. Каква е най-голямата сума, която си притежавал до момента в брой или по сметка?

– Около десет хиляди лева, но ги похарчих за автомобила и за някои други неща. Почти нищо не остана от тях.

– Добре, сега сигурно ти е много лесно да си представиш, че отново можеш да имаш толкова пари и хич не се съмняваш, че това е напълно възможно и приемливо за теб. Нали е така?

– Да! Така е, напълно е възможно отново да се сдобия с такава сума. Може би за някакво определено време ще изкарам по някакъв начин толкова пари.

– Можеш ли пак така лесно да си представиш, че толкова скоро е възможно да имаш и ще получиш по някакъв начин една сума от десет милиона, вместо десет хиляди?

– Въобще не си го представям и не знам как ще се случи това.

– Защо? Какво и кой е този, който ти пречи да си го представиш? Сега разбираш ли ме, сещаш ли се за какво става въпрос? Съзнанието ти е отворено само за десет хиляди лева или за друга сума,  която е близка до тази. Такъв е лимитът, който ти сам си поставил. Много е малка тенджерката, която използваш или пък си забравил да махнеш капака на голямата си тенджера. Когато съзнанието, джоба или сметката ти, са толкова отворени, че в тях могат да се поберат само няколко хиляди, наистина не е възможно да влязат милиони. Това е валидно и за случая с момичетата, а също така и за всичко останало. Бъди готов да приемеш всичко, бъди с отворено съзнание и не се ограничавай сам, очаквай и невъзможното! Никой от нас, никога не знае предварително, кога, какво и колко ще получи и затова е глупаво сами да си поставяме каквито и да са ограничения.

– Разбрах те! Напълно си прав! Как не съм се сетил за това до този момент? И въпреки това, все още ми е малко трудно да го приема.

Да! Наистина е трудно и така ще бъде до момента, в който решиш, че не е така!  

 peperuda-ryka_0e46fcf453

Притчата е част от сборника с кратки разкази и съвременни притчи „Силата на словото!..“

Силата на словото. Съвременни притчи  Валентин Начев

Автор Валентин Начев | Книжарници Хеликон

Няма да е все така | Книжарници Хеликон

Силата на словото. Съвременни притчи от Валентин Начев | ISBN …

Къде се ражда любовта? Притчи от Валентин Начев …

Един от нас споделя… : Споделено от Валентин Начев

Снимки: „Аз обичам да чета“ в ПГ „Стефан Караджа“ Elhovo.news …

„Аз обичам да чета“ е инициатива на ученическия съвет в ПГ „Стефан Караджа“ гр.Елхово, организирана от  Калина Иванова и Силвия Калчева – ученички от 10а клас и Надежда Георгиева, Михаил Карастоянов и Ира Недялкова – преподаватели в ПГ „Стефан Караджа“.

През месец март, в голямото междучасие, в кабинет №1 се събират ученици и учители, които обичат книгите. Сред авторите, които се четат са Валентин Начев, Хорхе Букай, Полет Буржоа, Л. Дж. Смит, Иво Иванов, Уилям Сароян, Йордан Йовков и др. Поради големия интерес, инициативата ще продължи и през месец април.

Добре дошли са всички, които искат да четат на глас, да споделят разказ или откъс от книга, които са ги впечатлили или просто да послушат, докато другите четат.

 

 

 

Вашият коментар